09 november 2010

Hjemme igjen

Tilbake til dalen igjen, etter en meget hyggelig dåpshelg i Lyngdal. Det skal sies at det var ikke bare bare å komme seg hjem fra Lyngdal søndag kveld. Vi starter kjøreturen kl. 18.00. Da har vi god tid til at min bror skal rekke flyet fra Sola som har avgang 21.55. På grunn av en ulykke ved Moi må vi kjøre en strabasiøs omvei om fjellet og Sirdal for å komme oss til Sola. Ankomst Sola Flyplass: 21.47. Da rakk han altså ikke flyet, tenker du. Men undre kan skje! Gud kan stoppe både solen og Sola (jmf. Josva 10.13). Flyet gikk når det skulle det, men min bror kom seg gjennom både boardingcard-maskinen, sikkerhetssjekken og bort til gaten før han smatt ombord i flyet. Utrolig.

Lettet kjører vi videre mot Karmøy. Selvfølgelig skal de vaske undersjøstunnelene akkurat denne kvelden. Og vi blir stående i kø ved Rennfast i 20 minutter. Selvfølgelig kommer vi derfor fem minutter for sent til 22.45 ferjen, og må vente en hel time i Mortavika på neste ferje. Kl 01.00 er vi endelig hjemme på Karmøy. Da hadde vi brukt nesten dobbel så lang tid på hjemveien, som på veien ned til Lyngdal fredagen.

Etter to netter med minimalt med søvn i Lyngdal trodde jeg at jeg skulle stupe i søvn, men akk, denne graviditeten. Ikke lett å finne noe god stilling om dagen! Sovnet ikke før mamma og pappa hadde dratt på jobb morgenen etter. I går kveld tok jeg bussen helt hjem til Fyllingsdalen og ble møtt av en herre med bart på busstasjonen. Denne herren med bart er ikke en jeg ønsker å vedkjenne meg noe særlig med. Heldigvis forstod han senere på kvelden at det om det skulle bli barten eller meg så måtte det bli meg. Aldri forstått meg på dette november-bart greiene. Det e itt no lækkert!

I natt sov jeg fortreffelig. Jammen godt å komme hjem til egen seng! Borte bra, men hjemme er best.

2 kommentarer:

Ståle sa...

jeg angrer faktisk litt på at jeg tok barten. Den KUNNE ha blitt til noe storslagent. Im whiped! Ellers godt å ha deg hjemme igjen :)

Astrid med hageflekken sa...

godt å vær hima, kjære ;)