03 november 2010

Å, jul med din glede og barnlige lyst

Jeg hilser deg hjertelig velkommen!

Jeg gleder meg alltid til jul. Dette året intet unntak. Men det er klart det er helt andre forventninger i år. Julen blir så utrolig annerledes. Til vanlig gleder jeg meg mest til selve julekvelden, mens i år gleder jeg meg til hele julen; spesielt juleforberedelsene. I år vil disse juleforberedelsene smelte sammen med selve babyforberedelsen. Selv om terminen er 11. desember så må jeg gå ut ifra at jeg går en god del på overtid, og jeg har forberedt meg mentalt på at han kan komme selve julaften - 13 dager på overtid. Lukene i sjokoladekalenderen får derfor dobbel betydning! Innen kalenderen er tom vil babyen mest sannsynlig ha kommet til verden!

Selv om jeg har begynt på julebrusen, julekakene og julemarsipanen så prøver jeg å moderere meg litt. Julemusikken og julepyntingen er veldig klar til å prege hjemmet vårt allerede, men vi skal drøye til første adventshelga før vi drar de frem. Det er 23 dager til. Det forklarer vel litt hvor glad jeg er i julen: Mens andre teller ned til selve julaften så teller jeg ned til advent.

Det blir morsomt å feire jul i eget hus. Mange "nye" tinge må handles inn. Som juletrefot, pinnekjøtt, amaryllis og hornsalt (til kakemennene). Selvfølgelig kan uforutsette ting skje. Dette kan ikke styres. Babyen kan komme 1. desember, og julen vil bli da bli feiret hjemme hos mor og far med resten av familien. Det hadde gledet meg utrolig mye, men jeg tør ikke satse på det. Orker ikke å bli skuffet, så er derfor veldig innstilt på å feire her i Dalen. Koselig blir det uansett! Superkoselig!

Blir det julefeiring på sykehuset i år, så får vi heller utsette julefeiringen med noen dager. Kanskje noen da kan låne meg Tre Nøtter til Askepott på DVD? Ingen jul uten - heller ikke denne, spesielle julen.

2 kommentarer:

Unknown sa...

ååååå... eg glede meg sånn te jul eg o! Prøve virkelig å holda meg i selen fram te advent... hehe.. Her blir det tidlig julatre e alt eg har å sei! :D

Åååå eg glede meg sånn te å møta junior! :D Dåkker får sikkert ei kjempe fine desember! :D

PS: eg vil gjera ha et bilde av kor stor magen e altså! ;)

Unknown sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.