16 november 2010

Prosjekter som går feil

Jeg kan ha en tendens til å produsere ting litt for smått. Sokker til småen for eksempel. De jeg har heklet tidligere i høst virker veeldig små, så det gjenstår å se om småen arver mine nette føtter eller farens str. 46- store pailabber (som faktisk er pene og smale og ser ikke store ut i det hele tatt, bare så det er sagt).

Siden jeg og barnefar har vært litt uenige om hvor viktig det er at småen har et julete juleantrekk til å bruke denne første julen, så kom jeg på at jeg kunne jo strikke en nisselue i stedenfor å bruke penger på nissedrakt, pepperkakedrakt eller røde julesokker. Fant ingen greier oppskrifter på det, så det var bare til å kaste seg utpå, for å siden håpe at resultatet ville passe en nyfødt baby.

Brukte kun en liten kveld og noen formiddagstimer på å få luen ferdig. Ble meget fornøyd med resultatet, men følte litt at den kanskje var i minste laget. Kom siden på at typiske hodemål på nyfødte ligger på rundt 35 cm. Så målte jeg inni luen; 26 cm. Ops!
Ingen babyer har så små hoder...

Men pusekatten Pallas har! Pallas fikk derfor lov til å arve småens nisselue. Jeg tror hun ble meget fornøyd!

      
Katt i  julestemning?
Eller kan man ane en viss likhet med The Grinch?




Om jeg skal begynne på en ny hjemmestrikket nisselue i riktig størrelse, eller bare komme meg ut å kjøpe noe er ikke bestemt ennå.

3 kommentarer:

Mastine sa...

Hahahah! ler me snakk i hel! Besta bilde av pallas!!! :D:D:D:D hHAHAHAHA

Leila sa...

hahaha.. fy fader for et bilde. Ligne mistenkelig på et bilde eg har av tommy med nisselue :) haha.

Astrid med hageflekken sa...

haha!
Det må vær noe spesielt med kattar så får på seg nisseluer ;)