24 januar 2007

Ka ska eg finna på?


I går hadde eg forelesning. Nå e det bare TRI uker te neste gong. Herlighet for et opplegg! Ikkje har de delt ut oppgaver ennå, så det kan eg ikkje gjør. Har noe pensum å lesa på, men det e så kjedeligt å lesa tørre tekstar når eg vett at me ikkje ha ska om dei før om ein måned!

Jaja, eg får lesa det av skjønnlitteratur me har på pensum, sjøl om det ikkje e så møtkje. Nå holde eg på med Solstads "Arild Asnes. 1970". Ikkje akkurat typisk meg-litteratur akkurat, men greit nok. Kjekt å lera litt om "det politiske klima i Norge i begynnelsen av 70-tallet og.." oi hørtes det ironisk ut? Det kan vær at det va det...

5 kommentarer:

John David Didriksen sa...

"Arild Asnes" er faktisk en av de bedre bøkene til Sostad. Han er etter min mening en skammelig overvurdert forfatter... Men noen gode bøker har han nå skrevet da, f.eks. "Genanse og verdighet", "Gymaslærer Pedersen" og "T. Singer".

Sistnevnte handler om en bibliotekar og bidrar stort sett til å sementere alle fordommene folk måtte ha mot mitt kjære yrke. Dette er helt unødvendig, vi bibliotekarer klarer det bra nok selv. Den stillingen hovedpersonen i boka får på Deichmanske bibliotek finnes ikke en gang. Shame on Dag!

totliii sa...

godt nytt år astrid!!

du kan godt få skriva oppgava for meg. har 3 stk så ska leverast innen 4 veker. hipphipphurra for den!

Astrid med hageflekken sa...

Ja, som eg skreiv i forrige post så ska eg lesa Armand V. og eller ka nå an hette. Har du lest an?

Dårligt at han ikkje gjør nok research om bibliotekstillingar før an skrive om dei syns eg.

Heia Tone Iren!
Når det gjelde invitasjonen din; ellers takk:p

John David Didriksen sa...

Jeg har ikke lest den boka nei, har vel heller ingen planer om å gjøre det hvis jeg ikke må. Akkurat nå leser jeg "Menneskenes barn" av P.D. James (den som nettopp gikk på kino). Den er bra.

Solstad har ikke gjort noen som helst research nei, fyren tror vel han vet alt.

Anonym sa...

Hei! Du spør i din overskrift: Ka ska eg finna på? Eg vett! Skriv et innlegg. Dine tankar om den nasjonale grand prix for eksempel. Eller ka syns du om at Jenny Jensen er videre te finalen?