07 september 2006

Hvil i fred min vesle puseskatt




Roy Elling Torvestad
1995-2006















Den høyt elskede katten Roy Elling Torvestad gikk bort forrige uke etter lang tids sykdom. Hennes nærmerste var enige i at eutanasi ville gi henne en mest mulig verdig slutt på livet. Resultatet er at hun nå befinner seg i kattehimmelen etter 11 flotte år nede på jorda.

Roy Elling vil alltid bli husket som en kjærlig og varmblodig katt. Hun hadde stor omsorg for mennesker og trøstet dem gjerne om de skulle være plaget av knuste hjerter. Roy Elling var glad i mat og tok seg gjerne en rotte eller spurv til dessert. Hun var en katt med elegant smak og fordøyet helst boksemat av høy kvalitet. Likevel viste hun respekt for menneskenes økonomi ved tidvis å konsumere det billige tørrforet. Det skal likevel sies at hennes livrett var fersk fisk.

I sin tid her på jorden rakk hun å sette 10 småbarn til verden. Hun var en god mor og satte sine egne lyster og behov til sides så lenge de var småbarn og trengte hennes fulle oppmerksomhet.

Til tross for at hun var en pliktoppfyllene katt hadde også hun sine ungdomsoppgjør. Hun valgte flere ganger og prøve ut livet for egen hånd og kunne være borte fra sitt hjem i over en uke. Men hun kom alltid hjem til slutt.

Kjære katt, vi setter stor pris på alle de årene vi fikk sammen med deg. Du gjorde hverdagen bedre! Roy Elling, du var en elskverdig katt og vi kommer alltid til å minnes deg med varme i våre sinn. Heldigvis vet vi at når noe dør, kommer noe annet til liv. Men kjære Roy; Pallas kan aldri ta din plass. Jeg vil avslutte med noen ord fra ei visa av Vamp:

Ikkje alle tar farvel
men alle må ta kveld
når ein dag te sist e omme.
Du va halveis i ein sang
med flere vers på gang.
Men det komme som det komme.

Nå har sangen din tatt slutt,
for løpet ditt blei brutt.
Der va ingen siste anke.
Men eg ser deg, likavel,
i solefall og kveld
og i bånnen av min tanke.
(Hovland)




Vi ses i himmelen!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Uffda, så trist! Veldig søt katt hun var, da.

Astrid med hageflekken sa...

Takk for kondolasjon!:)

Anonym sa...

kondolere ja.. me begynne å bli voksne når til og med barndommsdyra våre begynne å falle fra..

Astrid med hageflekken sa...

Ja du seie noe der asså.
Cora e dø, Tessa e dø, Tommy e dø og Roy Elling e dø...

Anonym sa...

Eg kondolere så møtje!!! off så trist

Anonym sa...

off... litt seine me kondolasjonen eg, men e lite på internett for tidå.
Eg huske koss Roy Elling gjorde hverdagen min lysare den sommaren hu kom te Torvastad(va ein sommar va det ikkje?), hadde me bare hatt ein liten kattunge, då hadde alt vert så gøy...
Det går vel ann å sei at Roy elling ga oss mer gøy enn ka me konne ha trodd.
så eg kondolere

Astrid med hageflekken sa...

Takk ska dåkke ha for omtanke og fine ord.
Roy Elling gjorde virkelig den sommaren verd å huska....;)hehe!

Anonym sa...

RIP, RE! Kongebilde, det øversta!