27 august 2006

Ny start på livet!


Vel, vel, endelig e internett i hus og endelig e et nytt semester på UIB i gang. Det e godt å vær tebake i Bergen igjen. Nytt siden sist semester e at eg ikkje e boligløs lengre, men ska bu her med min bedre halvdel på høyden, åsså har eg fått meg katt. Det va egentlig katten som kom te meg (det e ofta sånn med kattar). Venninå min sin katt, Sapfo, fekk sju kattongar i mai og eg bare måtte ha Hildur (som hu då hette, oppkalt itte venninå mi si bestemor...). Eg va oppe å henta den litle gråstripete pusekatten 10. juli og hu fekk navnet Pallas Atene itte Odyssevs gudommelige beskytterinna (men hu blir bare kalt Pallas). Pallas e nå blitt litt større enn sånn som du ser på bildet, men hu e fortsatt lika kattongeaktige. Hu klore i gardiner, bite i tånå, rive ner alt som går an å riva ner, spise på orkideen og drikke fra vannglasså te Jan Inge. Altså typisk kattonge. Men eg elske an allerede, den katten. Eg trur den elske meg og, for an klare ikkje å vær aleina. E me i stuå må den vær i stuå, e me på badet, må den vær på badet. Om nattå når an e stengt inne på kjøkkenet/badet så grine an så sårt og eg får vondt i hjerta. Det e babyen min.

Masse kattasnakk her, men det e vel ofta sånn at ein bare snakke om ongane sine fusste gong ein blir mor?;)

I helgå har eg tatt det heilt med ro (fussta ukå me forelesningar kvar dag, så då blir ein jo gjerna litt slått ut...). Eg har sett tri filmar (Canterbury Tales, Dagboken og Contact), lest to bøker (Ufo-observasjoner i Hessdalen og Jordens vakreste under; kornsirkler), og malt fira bilder med vannmaling. Dessuten har eg spilt Sims (som eg endelig har kjøpt meg) og litt x-box. Eg har faktisk sykla tur, mens Jan Inge jogga. Har lest lite på skule, men eg va så flink å lesa i ukedagane. På tirsdag begynne me med Goethes Faust så den må eg lesa ferdige imårå.

Eg love å bli flinke å blogga utøve høsten. Dessuten komme der flere oppdateringar på Pallas-bilder hvis alt går som eg vil. God søndagskveld!

5 kommentarer:

John David Didriksen sa...

Hehehe, jaja Astrid, det er kanskje like greit du og Jan Inge holder dere til en kattebaby sånn i første omgang. (-;

Hvis du har litt tid til overs bør du lese "Jerusalem" av Selma Lagerlöf. Et mesterverk!

Astrid med hageflekken sa...

Okei, takk for tipset!
Kjøpte ei bok av henna der hu hadde samla kristus-legender. Den ska eg lesa for ongane mine ein gong!:)

Anonym sa...

puuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuus!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! du ane ikkje kor mye eg misune deg :)Så søte an va.. legga ut masse bilder av nøstet ja.. Eg må komma innom ja.. Leila

Astrid med hageflekken sa...

Ja du må komma innom! Pallas vil hilsa på deg:)

Grete Winther Westrum Løvås sa...

Søt katt :)