28 september 2010

Et hus uten mat...

Sulten og tørst stod jeg opp i dag for å kose meg med en god frokost med ristet brød, kokt egg, et glass melk og en kopp te. Og kanskje et eple. Jeg fant fort ut at vi var tom for brød, knekkebrød, frosne rundstykker - ja, alt som har med brød å gjøre. Egg var det også tomt for. Alt som heter frukt var det tomt for. Fant en liten slump med melk i kjøleskapet.og mekket meg en liten skål havregryn. Frokosten ble med andre ord en skuffelse i dag.

Problemet her i Fyllingsdalen er at det er en laaang oppoverbakke hjem fra butikken. Hvis jeg skal komme meg opp denne bakken i min tilstand så kan jeg i alle fall ikke bære på noe. Med andre ord; jeg kommer meg ikke ut for å handle.Eller, jeg kommer meg til butikken, det er hjemveien som er problemet. Jeg begynner på jobb klokken fire, og noe må jeg jo spise før denne tid (middagen tar jeg på jobb kl halv fire). Går jo konstant sulten. Så i dag har jeg spist havregryn, drukket te, spist noen rester fra en chipspose, spist seks sneier med Jarlsberg, fire sjokoladekjeks, to trantabletter og to vitaminbjørner. Det var dette jeg fant :P Spørs om klompen i magen er helt fornøyd med det.

Nå er jeg sulten igjen, så ser ingen annen utvei enn å ta bussen til byen tidligere enn planlagt for å kjøpe meg noe å spise. Nam, det hadde vært så digg med et eple nå!

Gleder meg til babyen er ute og jeg kan gå i bakker igjen.

Foruten å spise har jeg brukt dagen til å stryke et sengesett og re opp babysenga. Nå mangler bare sprinkelbeskytteren, så er senga klar! Jeg har strikket litt på en sparkebukse (Nei, jeg er fortsatt ikke ferdig med sokkene eller teppet, men det er jo så morsomt å begynne på nye prosjekter!), sett litt på tv og bestilt jordmortime. Så i morgen skal jeg til jordmor for første gang. Hun driver privatpraksis og har timer på ettermiddagen, så jeg får tatt med Ståle. Det blir fint!

Da tar jeg bussen til byen for å spise litt, kjøpe rundpinne nr. 3 og for å jobbe littegrann.

3 kommentarer:

Mastine sa...

Sende deg mat på ein tanke!

Ståle sa...

og et par djungelvrål? Beklage at eg hadde spist opp alt brøe. Dår va ei skorpa igjen :)

Astrid med hageflekken sa...

søren, fant ikkje den skorpå eg!

Takk for mattanken, Mastine! :)