09 februar 2007

Norge i Grand Prix 2007


(Itte et godt tips fra den GP-glaa sjelå Ingrid så komme det nå endelig ein post om Grand Prix. Nå va det lenge siden, ikkje sant?)

Egentlig sko detta vær et kjedelig innlegg om meg som idag møtte opp på skuletrappå idag klokkå ti - klar for min første kollokvie detta semesteret (forelesningar begynne neste uka), og ka skjer? Eg finne seminarrom 218 mørklagt og øde. Eg vente i ti minutt. Der komme det to medstudentar. Me snakke om løst og fast i kvarters tid. Klokkå blir halv elleve - kor e kollokvieledar henne?
Nei, skulen begynte visst ikkje idag likavel (ifølge planen min sko an jo det, men når ein allerede har venta så lenge så kan ein vel venta ei uka te....)

Men denna posten ska ikkje handla om skoledagen min, men Grand Prix. Norge befinne seg i skrivende stund midt i en krise. Ein Grand Prix-krise nærmare sagt. Samma ka som skjer imårå kveld så komme Norge te å drita seg ut i Eurovisjonen. Nok ein gong. Detta må vær det versta GP-året i Norges GP-historie siden 2002 (når me ikkje fekk delta). Eg har sett alle delfinalane og kan med håndå på hjerta sei at eg i år ikkje komme te å heia på Norge (Heia Estland og Romania!). Det e rett og slett for dårligt. For det fussta så har Norge ein alt for dårlige holdning te GP. Rett og slett ein antiholdning. For det andra så eige ikkje folket ESTETISK SANS!! Kossen går det an å stemma følgane bidrag te finalen:

Jenny Jenssen
Infinity
Torill Sivertsen
Dusty f****** Cowshit

?? o, horror!

Når det gjelde G. Schanke og Crash! så e eg ikkje overbegeistra der heller. Detta e for tamt asså! Koffer konne ingen stemma på den fine balladen som Eggum hadde skreve? Den hadde jaffal noen musikalske kvalitetar ved seg. Og ka e egentlig Chicken Rodeo for ein sang? e det ein sang? Eg klare liksom ikkje å skilla ut melodien heilt. Det skjedde rett å slett for møkje på scenen.

Når det gjelde Crash! så syns eg det va grei sang - men sceneshow folkens! SCENESHOW! Eg håpe for all del at vokalisten i detta bandet følge sine medkollegars eksempel å smøre TJOKT på med sminka i fjeset imårå. Han såg jo ut som ein bleike datanerd som hadde gått seg vill. Dei andre i gruppå såg kanskje litt vel "nyklipte" ut, men de hadde nå i alle fall sparkla seg litt. Åsså må de anstrenga seg litt mer for at det i alle fall ska SE UT SOM DEI SPILLE - sjøl om alle vett at dei bare mime på dei stakkarslige instrumentene sine.

Foreløbig e det - tro det eller ei - Infinity eg håpe vinne. Einaste sangen eg faktisk kan synga på. Men de må gjør noe med kostymene sine. Det de hadde på seg i Alta va rett og slett stygt. Hvis Jenny vinne heila greiå så går eg å grave meg ner, åsså komme eg tebake om et års tid når folk har bjunt å glømma. Kan jaffal ikkje reisa te syden i sommar hvis hu vinne. Det hadde vært for flaut. Hu e nok ei "flotte" danseband-dronning, men der kan hu og holda seg - for min og alle andre europeerar sin del...

Eg har heller ikkje noe tro på dei to som går videre fra sistesjangsen idag der samtlige av finalistane e halvslappe svenskemelodifestival-kopiar. Der må eg faktisk heia på Trine Rein. Den sangen drite oss i alle fall ikkje ut i Helsinki.

Konklusjonen e at hvis noe aent enn Infinity eller Trine Rein blir sent te Helsinki, så ser du ikkje meg på ei stund. Takk for alt og lykke te imårå.

(Hvis noen føle seg støtt av innholdet i denna posten, så må de bare det. Melodi Grand Prix e jo liksom den eine tingen me faktisk ska få lov å ha meiningar om....:)

4 kommentarer:

John David Didriksen sa...

Hehe, ditt engasjement for MGP er like sterkt som alltid...

Anonym sa...

hehe..eg e jo ikkje lika mep på MGP som du e, men e utrolig enige i det du seie..flautflaut og atte flaut.. såg så vidt på det som blei sendt fredag o når den sangen med jannicke(som faktisk vant å kom videre te finalen)blei spilt va det rett før eg la meg unna benken.. ska ikkje var muligt.. :)

Anonym sa...

Kjempebra! Eg digge når du skrive om Grand Prix. Eg er litt treig med å svara, men kjipt at ingen av dei du håpte på vant. Eg har vore litt sånn "jaja whatever" stemning og det er utrulig dårlig av meg. Hmm. Men nå blei det Guri. Eg komme te å heia på Norge for det om i mai. Komme ikkje du og te å gjer det?

Astrid med hageflekken sa...

jo eg gjør nok det.

Heia Guri!

Sangen e forøvrig ganske lett å få på hjernen.