17 september 2010

Tilbake til sivilisasjonen - oppsummering

Etter seks uker uten internett er det rart å plutselig være online igjen. Når internettet ikke har vært der så har jeg hatt mange bloggeideer, og det har kriblet i fingrene. Nå, når jeg sitter her på blogger.com igjen så føler jeg meg plutselig tom. Rart det skal være sånn.

Siden sist har jeg jo fått erfare litt hvordan det er å være fyllingsdøl. Stort sett trives jeg meget godt her i dalen. Dog har det vært mye venting på busser som aldri kommer, og frustrasjon over Skyss. Men alt i alt så klarer vi oss ganske godt. Tidligere har vi vært vant med å ha matbutikk rett rundt hjørnet. Nå er denne matbutikken en laaang bakke vekke, så det har heller blitt ukentlige storinnkjøp, noe jeg liker veldig godt. Koselig å kunne kjøre på handletur.

Å ha bil er en stor befrielse. Vi bruker den kun ved spesielle ærender, handleturer og til søndagskjøring. Mye enklere å oppdage vår nye bydel med bil! Vi har vært på sopplukking i Kanadaskogen, og vi har vært på spasertur i idylliske Alvøen. Gleder oss til å ta med småen her neste sommer!

Apropo søndagsturer så har det blitt mindre og mindre av det. Magen vokser og formen forverres. Kroppen min er nok ikke særlig fornøyd med å være gravid. Godt det bare er tre måneder igjen (uff, tre måneder hørtes plutselig veldig lenge ut...).

I dag regner det i Fyllingsdalen. Det er deilig å ha store vinduer med utsikt til været utenfor. Man får liksom årstiden litt tettere innpå kroppen (selv om man sitter inne under et deilig og varmt ullpledd). Det er en deilig dag. Og mest sannsynlig så har jeg fått et nytt tantebarn før dagen er omme! :D

Resten av dagen skal brukes til å strikke ferdig et ullteppe til mageboeren, drikke to kopper te, mekke noe knask til fredagskos og slappe av foran tven med min bedre halvdel og katten. Hvilken deilig dag!

3 kommentarer:

Randee sa...

Kjekt å se deg her inne igjen!:) Håper det blir oftere oppdateringer nå når dere har internett :)

Håper de siste tre månedene går bra og fyker avgårde ;)

Astrid med hageflekken sa...

ska prøva å få oppdatert litt mer framøve, ja ;)

ikkje lenge te bryllup nå. glede meg! :)

dryss sa...

Wow, så du har strikket babyteppe? Resultatet synes jeg fortjener å bli tatt bilde av og gjort offentlig på bloggen:)