02 august 2010

Flytting er tungt (men gøy)

Gårsdagen begynte mye mer spennende enn vi hadde satset på. For det første var vi usikker på om flyttebilen vi hadde bestilt var ledig (viste seg faktisk til slutt at den var dobbelbooket, men det var han andre bestilleren det gikk ut over, stakkar). I tillegg kom det en SMS til samboers mobil fra megleren at pengene ikke var komt inn på hans konto så vi kunne ikke overta likevel! Jeg svettet nervøst i fem minutt før Ståle fikk ordnet opp ved å vise megler bekreftelse fra banken at pengene var på vei.

Bilen var ledig, dog veldig stor for Ståle å kjøre. Men vi  kom oss nå frem til vårt nye rekkehus og overtagelsen gikk smertefritt. Et par hyggelige overraskelser fikk vi; jeg syns kjøkkenet var finere i virkeligheten enn på bildene, hvitevarene virket gode, gangen var større og utsikten bedre. En annen ting vi ikke hadde fått med oss var at det er innstallert bilradio på badet med høytalere i badekaret. Hehe, ikke noe vi hadde kommet på å lage selv akkurat...

Men på noen områder ble vi også litt skuffet; tapetseringsarbeidet var ikke akkurat noe å skryte av på alle rom, hagen trengs en stor overhaling til neste sommer, et par vinuder trengs utskiftning og det er behov for en del malingsarbeid i gang og på barnerom. Men alt i alt var vi veldig fornøyde - tenk at dette skal være vår plass å bo de neste årene!
 
Med god hjelp fra en kompis fikk vi flyttet hele tre lass i løpet av seks timer. Forstatt gjenstår det en god del småtteri + seng og sofa. Det skal vi forhåpentligvis få flyttet i ettermiddag. Formiddagen skal jeg bruke til å legge resten av kjøkkenting i esker. Det tar tid....

Jeg er redd dette blir siste post på en stund, for det er ikke internett i rekkehuset ennå, og jeg er usikker på hvor lang tid det tar å skaffe det.

1 kommentar:

Randee sa...

Glede meg t å se oppdatering med bilder av den nye boplassen:)