22 mai 2010

"Jobber du her/ekspederer de?"

En helt vanlig dag på jobben: Jeg står i butikken, med hodet langt ned i en pappeske med sloggitruser. Jeg bretter kartong med den ene hånda samtidig som jeg alarmerer truser med den andre. I en jojo har jeg adganskortet mitt, på brystet henger det et navneskilt. Så kommer det en lite byfrue trippende; "Jobber du her?".  Jeg kan ikke få sagt hvor lei jeg er av det spørsmålet. Jeg får så lyst å rope "Ja! hva i høende ser det ut som, da?!" I stedet så smiler jeg fint, og svarer "ja?". Hvorfor kan ikke kunden bare sei "Hei, jeg lurer på..."? Det kan da ikke være noen tvil om jeg jobber der? For å si det sånn, kunder har ikke for vane å sortere sloggi-eskene når de er ute å handler. KLART at jeg jobber her.

Men det er vel noe vi må finne oss i, vi ekspeditører, dette evige spørsmålet om vi hører til der, eller om vi bare står å rydder i prøvd undertøy fordi vi har fritidsproblemer.

Ellers er jobben fin fin! :)

(Måtte bare få det ut).

Ingen kommentarer: