25 mai 2007

TV2s premiereuke - anmeldelser

Eg har faktisk rukket å fått med meg tre forskjellige premierar på TV2 denna ukå. Her e mine meiningar:

Brothers and Sisters
Hadde store forventningar te Calista og gjengen, men hadde ikkje andre inntrykk enn reklamen på TV2. Såg for meg at detta sko bli skikkelig feel-good. Rett og slett ein "avslaptningsserie". Der tok eg feil, ja! Detta va alt for mye bissniss itte min smak. Alt for mången folk va det og. Syns ikkje at premieren introduserte dei forskjellige karakterane noe godt, noe an burde gjør. Einaste me blei litt kjent med va jo Kitty (Calista Flockhart), noe som sikkert e meiningå då hu jo e hovedperson, men likavel. Detta va ikkje fenganes!
Terningkast 3.

Pokerfjes
Hadde lite forventningar te detta nya gameshow-programmet. Trudde at hovedpoenget va å ha pokerfjes, men så viste det seg at ein komme lengst med kunnskap - noe som va bra. Eg foretrekke å se på folk som kan mye, framfor folk som e gode på å lyga. Einaste som va forferdelig med detta va Øyvind Fjeldheims håndbevegelse når han seie "Det e tid for utslaging", eller noe i den dur. Og koffer måtte alle rakka ner på Leif? Stakkar Leif. Gjekk him med ingen penger og alt slags. Ikkje kjempebra program, men hakket bedre enn forventa.
Terningkast 4.

Jericho
Ukens positive overraskelse. Spenning allerede fra femte (cirka?) minutt. Syns familierelasjonar blei mye klarare fremstilt her enn i Brothers and sisters (dei handle begge om den hjemvendte sønnen/datteren). Forfatterane av denna serien har brukt samme geniale konsept som Lost-skrivarane, nemlig det at oss sjåarar vett lika lite som innbyggerane i den lille byen Jericho. Då han lille gutten stod å betrakta atombombesoppen fekk eg hjerteklapp og pusteproblemer. Pusteproblmene fortsatte resten av den utrolig spennanes episoden og slutta ikkje før lenge ittepå det var ferdigt. Nå glede eg meg masse te neste torsdag for å se kossen det går videre.
Terningkast 5 (kan bli ein 6er ittekvart...).