22 april 2007

Adresse Helsinki poeng andre del

Mine vurderinger:

1. Albania "Hear my plea"

Herre med bart og gansta-smykke. Balkanmusikk, og det skulle bare mangle. Fin syngedame-sekvens. Denne liker jeg faktisk overraskende godt, men jeg er jo fan av alt som minner om balkan-ballader... Kanskje litt ensformig? Minus for å synge på engelsk. Forstår ikke hvorfor de i studio synes denne er så grusom...
3 poeng.

2. Danmark "Drama queen"

Drag queen. Huff, Queentastic-ripoff. Norge var først! Men han har bedre stemme. Sykt harry... Typisk GP-låt. Vet ikke helt... Fin vor-spiel låt!
3 poeng.

3. Kroatia "Vjerujem u ljubav"
Eldre "herre" med el-gitar. Hva skal dette forestille? Er dette en sang? Damen synger så falskt som jeg ikke har hørt siden Israel i 2000. Likevel er det kjedelig. Jeg grøsser.
0 poeng.

4. Polen "Time to party"
Rappejente. Jeg gjentar meg selv, men: hva er dette? Jeg forstår ikke fusjonen. Er dette en eller to sanger? Men det gjør den jo litt spennende. Spennende nok? Desverre.
1 poeng.

5. Serbia "Molitva"
Voksen syngedame. Balkan-ballade:) den har noe Nocturne over seg. Lyrisk dans? Syns ikke syngedamens kostyme matchet låten helt. Men låten i seg selv er ganske fin. Spesielt på ooo-ingen. Syns det er for lite av slike låter i GP og gir den derfor...
4 poeng.

6. Tjekkia "Mala Dama"
Hardrock/metalgutter. Vokalisten ligner da litt på Kroatias vokalist? Menn med langt hår er visst poplulært i årets GP. Lordis "Hard rock hallelujah" var en bedre låt enn denne her. Zzzzzzz.....
0 poeng.

7. Portugal "Danca conmigo"

Latino-damer. Lignet litt på Helene fra Helene og gutta. Skikkelig åttitalls eller nitttalls-latino. Til og med Norge er morsommere enn dette her..... Falskt! poeng for å synge på portugisisk (som om Portugal noen gang har sunget på engelsk...)
1 poeng.

8. Makedonia "Mojot svet"

Dame i blå minikjole. Lyrisk dans nok en gang... Dama ser jo godt ut og synger bra. Sangen er bra. Faktisk kjempebra! Liker najnajnajnaen. Stigende spenning på refrenget er et godt virkemiddel.
5 poeng.

9 Norge "Ven a bailar conmigo"

Vår egen Guri. Hva skal jeg si? Ikke bra.... Elendig engelsk! (trur hun har fikset litt på den de siste måndene...) Svensk sang! Grrr..... Går nok ikke til semifinalen. Men jeg er glad de svenske danserne er byttet ut med noen som virkelig kan danse latin-dans...
2 poeng (fordi det er norge).

6 kommentarer:

John David Didriksen sa...

Jeg synes du er litt snill med Kroatias låt. Det må da være mulig å gi minuspoeng? En skam å henge så stilige instrumenter på så talentløse utøvere, jeg er sikker på at jeg så et par av gitarene gråte...

Astrid med hageflekken sa...

Av og til sko ein ønska at det va mulig å gi minuspoeng, ja. Kroatia va et sånt tilfelle.

Trudde ikkje du interesserte deg for Grand Prix? (men på ei aen sida så e det jo mången "rocke"låtar i år....;)

John David Didriksen sa...

Jeg digger Grand Prix!

Astrid med hageflekken sa...

Så bra, så bra!!:D

Christine sa...

Hehe.. Vel igjen så har me mongen like kommentarer. Eg glede meg så møtje nå.. Det e masse kjempe dårlig i år. Men så e det andre som e kjempe goe. Men eg føle det e litt sånn enten eller i år, eg føle itje det har vore så synlig før?

Astrid med hageflekken sa...

Ja, eg føle du e innpå noe. Men i det førsta programmet så trur eg jo at eg gav ein del tri-erar og, så det e vel ett par som e midt på treet og. Men eg føle det e mye mer som e dårligt enn bra! Føle ikkje at detta e et godt år for GP...

Men me ska nå kosa oss masse for det!