08 mars 2011

Gratulerer damer, i dag skal far legge ungene!

Siden det er min første kvinnedag som mor så var jeg ikke klar over denne "normen", men helsesøster kunne altså informere om at i dag er det mannfolka som skal til pers når det er leggetid for knertene. (Hun nevnte forøvrig at det ikke bare er i dag de skal legge barna, men helst annenhver dag)....

Jeg og Sofus har vært på tremånederskontroll og han har fått seg to vaksiner i dag. Stikkene tok han fint, og gråt bare noen sekunder. Etterpå har han vært trøtt og det gjenstår fortsatt et par timer før vi kan se om han får noen reaksjon. Reaksjonen kan være trøtthet, skrikebøyer eller feber. Eller alt på en gang. Vi krysser fingrene for at det er søvn som gjelder for Sofus.

Ellers fikk vi nå veid og målt og det viser seg at Sofus er en lang og slank gutt, akkurat som jeg trodde. Han har bare lagt på seg en liten kilo siden seksukerskontrollen og veier nå 5850g. Lengden var blitt 62,5 cm så den var litt lengre enn normalkurven. Ikke rart jeg synes alle klær er korte og vide...Må vel snart over på størrelse 68!?

Ute blåser det liten storm. Det er godt vi er ferdig med helsestasjonsturen og kan nyte stuegrislivet med skiskyting på TV og te i koppen. Sofus sover.

Ingen kommentarer: