23 februar 2011

Forelska

Fraværet av bloggposter de siste to måneder sier vel litt om min nye tilværelse; mammatilværelsen. Jeg har hatt full fokus på babyen, hjemmet, søvn og rekonvalesens etter en hard fødsel. Sofus har rukket å bli 10 uker gammel, og han blir bare kjekkere og kjekkere. Han er verdensmester i fising, men siden dette er det største "problemet" om dagen, så er jeg likevel veldig fornøyd. Han sover om nettene (våkner kun for mat), og han er en våken og kvikk litenstor gutt.

I dag tok vi en spontan tur på Babysang i kirken som ligger rett nedenfor borettslaget her. To andre i barselgruppen min skulle ta turen, og dette var selvfølgelig et spark i rompa. Selve sangen foregikk inni kirkerommet, og det var en veldig fin stemning blant mødre og spedbarn. Vi sang mange sanger jeg ikke kunne, men som jeg gleder meg til å lære skikkelig så jeg kan synge mer for Sofus. Jeg har jo sunget litt disse månedene, men det har blitt mye de samme sangene om igjen. "So, ro lillemann" er en klassiker... Det så ut til at Sofus koste seg også. Du kan tro det varmer et mammahjerte når lillegutt smiler til deg når du synger til han! Forelska, ja...

mammagutten :)


Ellers går nu dagan. Alltid noe å gjøre! Hjemmet blir aldri ferdig, men bedrer seg stadig. Sofus har flyttet inn på sitt eget rom, og det er kjekt å endelig ta det i bruk. Nå gleder vi oss til våren så det kan bli lengre trilleturer! Vurderer å kjøpe en skikkelig turvogn, siden den vi har egner seg best til byturer. Trenger virkelig et spark i rompa for å komme meg mer ut, altså. Fire svangerskapskilogram henger fortsatt på, og de må vekk. Vil inn i størrelse 36 igjen...

Min lille humle

3 kommentarer:

Ragnhild Dahle sa...

Først og fremst - så SØØØØØØT han er blitt!!! :-)

Så, det andre... "du vil inn i str 36 igjen" og har 4 kg igjen til det?
Kvinne, det er kun 10 uker siden du har født! Du ser flott ut!

De kiloene der forsvinner før du vet ordet av det :-)

Du ser flott ut!!!

Astrid med hageflekken sa...

Jo, masse takk for det! Hehe, alle kan jo ikkje vær hollywood-supermammaer heller..
Men før eg vett ordet av det? tja, me får nå se da :P
Komme aldri te å bli så glad i trening som eg ser visse andre e om dagen ;)

Randee sa...

Åh for en liten godgutt :) Kjekt å se deg blogga igjen! Og joine Ragnhild på at du ser fantastisk ut :)