21 november 2010

Jeg har verdens beste venninnegjeng!

I dag har vi vært nesten alle samlet her hos meg for å ha en skikkelig venninnedag i anledning at to utflyttere, Tove og Christine, var i byen. Hele åtte stykk var vi til sammen. Mens vi satt og ventet på at lasagnen skulle godgjøre seg i ovnen ble plutselig alle veldig høytidelige og en gave ble fisket fram. Denne ble høytidelig overrakt meg med garanti om at den var til babyen i magen fra alle jentene; Aslaug, Christine, Ingrid, Ingrid, Ingrid, Leila, Marie og Tove.

Inni gaven ligger VERDENS NYDELIGSTE TEPPE! Et stort, mykt og deilig teppe produsert av samtlige herlige og supre venninner. Et skikkelig gigaprosjekt med andre ord. Ikke noe puttel, itt no knussel! Det er rett og slett den fineste gaven jeg noensinne har fått/sett/hørt om/gitt. Teppet består av 54 lapper i deilige farger heklet og strikket  - ikke bare av jentene, men også flere av mødrene har bidratt. Det virker faktisk som om store deler av landet har engasjert seg i teppelagingen! :D

Alle måtte selvfølgelig vise hvilke lapper som var laget av hvem, og jeg fikk etterhvert en innføring i absolutt alle de 54 fantastiske, unike lappene. En av lappene ble for eksempel unnfanget på Stavangerbåten. Jeg ble superimponert av absolutt alle sammen.

Det nydelige babyteppet

Dessuten fikk jeg lese gjennom den store babyteppefacebook-tråden som inneholdt både selve ideen om teppet, diskusjon om størrelse, fargeutvalg, strikkefrustrasjoner og morsomme bilder fra prosessen. Forstod jeg det riktig når jeg sier at denne tråden ble påstartet allerede i juni? FØR ultralyden til og med? Det er bare helt utrolig.

Jeg er så takknemlig at jeg vet nesten ikke hva jeg skal si. Gleder meg noe sinnsykt til å pakke babyen inn i teppet. Og gleder meg til å vise det til resten av verden. Og jeg gleder meg til at jeg om 25 år som stolt bestemor skal ta det fram igjen og betrakte alle de fantastisk fine lappene strikket av mine fantastiske venninner, før jeg pakker det inn rundt barnebarnet.

Tusen takk, kjære jenter! Dette kommer jeg aldri til å glemme.

Teppet, meg og seks av de åtte hovedbidragsyterne. 

2 kommentarer:

Randee sa...

Så koselig! :) Gode veninner er noe av det beste som finnes! :)Fint teppe!

Anonym sa...

Så nydelig teppe da!!! klems tante Sølvi