17 august 2007

Skulestart


Eg pleie alltid å vær forvirra og oppgitt itte orienteringsmøtene i begynnelsen av semesteret. I dag e det faktisk ikkje sånn. Eg e faktisk lykkelig! Kongestart!

På orienteringsmøtet for teatervitenskap va det cirka lika mången ansatte som studentar. Det ser ut som det foreløbig bare e 5-6 stk utenom meg som ska ta dei fagå eg tar. Det blir jo løye. Det e jo snakk om 100-nivå (grunnfag). Eg e vant med å vær minst 80.

Det besta av alt e at eg endelig ska få bli med på studietur! Når eg gjekk på Litvit sa de at det hadde vært studietur te Hellas kvart år i 20 år, men akkurat det året eg tok 100-nivå så va det selvfølgelig ikkje tur... Ergo har eg ikkje vore på studietur siden London-turen i tredje klasse på vidergående. Ikkje va eg på studietur på ungdomsskulen heller, for dei Auswitch-turane va visst noge de begynte med itte eg va ferdige.

Me ska te ein by eg alltid har hatt lyst å besøka, nemlig Berlin (har bare tatt tog kjapt gjennom byen når eg va på Interrail). Og eg digge Tyskland! Eg digge språket, menneskene, kulturen, maten (Auflauf - nam nam) osv. Trur detta blir suksess! Ikkje blir det dyrt heller. Londonturen kosta 5500 kroner for ei uka, mens nå betale me cirka 3000 kroner mindre for lika lenge. Teater og museumsbesøk e dekka....Å detta e konge! Dei andre jentene eg ska studera med og lererane virke og ganske kjekke så eg trur studietursuksessen fra år 2003 blir "gjentatt". Det e jo ein av dei beste ukene i mitt liv så longt.

Nå ska eg snart på kafé med kaffebønnene mine og eg e skikkeligt gira. Glede meg te å treffa de alle samla på ein plass!

1 kommentar:

Ingrid sa...

Hei! Så kjekt at det va ein bra skulestart! Eg lure forresten på kossen du kan bli lei av kattar?