26 mai 2006

Skrittet nærmare stipend-gryn


På onsdag hadde eg min første eksamen og eg e rimeligt sikker på at eg står. Trudde eg sko ha muntlig 9. juni, men det kan se ut som an ikkje e før den 13. juni.

Av ein eller aen grunn har eg hatt litt problemer med tall i det sista. Ane ikkje koffer, men. Syns det har blitt så vanskeligt å sei om det e 12 eller 13 som e det størsta tallet. Eg har ingen anelse koffer! Eg som ein gong i tidå va et geni i matte. Jaja sånn kan det gå!

Nå ska eg bare bu på Landås i tri dagar te. Deritte blir det ekta bergenser av meg når eg flytte ner te tjokkaste sentrum. Glede meg te det. E rimeligt leie av å ta Sletten-bussen, for ikkje å snakka om å veeeeeeeenta på bussen.

Te slutt vil eg meddela dåkke alle leseglade medmennesker denna linken. Genialt for alle som ska ha eksamen i litteratur og for dei som e glad i å lesa klassikarar. Sjekk spesielt ut Tv-programmene. Der finne du info om alt fra Odysseen te Heart of Darkness. Dessuten e sidene oversiktlige og enkle å bruka.

3 kommentarer:

John David Didriksen sa...

Jeg leser "Idioten" akkurat nå. Det er ikke min selvbiografi, men en klassiker skrevet av Dostojevskij. Den er tykk (560 sider) og tar laaang tid å lese. Det er lett å gå i surr med de russiske navna i den. Alle er på omtrent 20 bokstaver, og hver person har ofte to navn! Siden de har så lange navn har de nemlig ofte et kallenavn i tillegg til sitt døpenavn, og Dostojevskij bruker ofte de to navna om hverandre. Så hans bøker må leses med tunga i rett munn.

Astrid med hageflekken sa...

Hørtes litt vrient ut ja! Me har forbrytelse og straff på pensum te neste år. Frykte det e ein del russiske navn å stri med der og.

janorkan sa...

russiske navn e kule!